Általános Szerződési Feltételek
Köszönjük, hogy webáruházunkban vásárol! Tájékoztatjuk, hogy a www.smalldetails.hu honlap webáruházként működik, az itt megrendelt termékekre, a vásárlás folyamatára az alábbi Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF vagy Általános Szerződési Feltételek) irányadók.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése
előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése
véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Amennyiben a megrendeléssel, a jelen
Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruházzal, az egyes termékekkel, a
vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy elállási jogát
szeretné gyakorolni, vagy egyéb kérdéssel kapcsolatban fordul hozzánk, úgy
kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot az alább megadott
elérhetőségeken!
Amennyiben Ön a www.smalldetails.hu honlapon
bármely terméket megrendel, úgy a megrendeléssel adásvételi szerződés jön létre
Ön, mint vevő és a Small Details Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság,
mint eladó között.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben
Ön bármely terméket a www.smalldetails.hu honlapon keresztül rendel meg, és Ön
fogyasztónak minősül, úgy távollévők között kötött adásvételi szerződés jön
létre Ön és a Small Details Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság között.
Eladó (vállalkozás) adatai
Cégnév: Small Details
Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1025
Budapest, Vihorlát utca 46.
Levelezési cím: 1025
Budapest, Vihorlát utca 46.
Üzlet, átvételi pont címe:
1027 Budapest, Fő utca 75.
Cégjegyzékszám: Cg.01-09-403415
Adószám: 32028249-2-41
Telefonszám: +36/30-475-9993
E-mail: info@smalldetails.hu
Honlap: www.smalldetails.hu
Bankszámlaszám:
12010350-01843079-00100005
FOGALMAK
Eladó:
Small Details Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság
Felek:
Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó:
a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az
áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - Fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A belső piacon belül a vevő
állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan
területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU)
2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018.
február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a
továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a
fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő
vállalkozás is.
A jelen ÁSZF egyes rendelkezésénél is
külön jelöltük, amennyiben a Fogyasztó fogalma az itt rögzítettektől eltér.
Fogyasztói szerződés: olyan
szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: a
jelen weboldal (www.smalldetails.hu), amely webáruházként működik
Szerződés: Eladó
és Vevő között a Honlapon keresztül megrendelt termékekre vonatkozóan létrejött
adásvételi szerződés, mely a Vevő általi megrendeléssel és a megrendelés Eladó
általi visszaigazolásával jön létre.
Távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a
felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat
megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli
nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés
megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes
hozzáférést biztosító eszköz Távollévők között kötött szerződés: olyan
fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás
nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű
fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak
Termék:
a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba
vehető forgalomképes ingó dolog, árucikk, melyet Vevő megrendelés útján
megvásárol
Vállalkozás: a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a
Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás:
A Fogyasztó és az Eladó között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti a jogszabályon alapuló
kötelező jótállás.
1. AZ ÁSZF TARTALMA,
ELFOGADÁSA
Felhívjuk a figyelmét, hogy a
www.smalldetails.hu Honlapon történt bármely megrendelés leadásával a
megrendelő, mint Vevő és az Small Details Hungary Korlátolt Felelősségű
Társaság Eladó között adásételi szerződés jön létre, melynek részét képezi a
jelen ÁSZF is.
A jelen ÁSZF tartalmazza az Önt és az
Eladót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének
feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket,
a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A jelen ÁSZF nem tartalmaz a Honlap
adatkezelésére vonatkozó információkat, melyet a külön dokumentumban a https://smalldetails.hu/adatvedelem
linken elérhető adatkezelési tájékoztató tartalmaz.
A Honlap használatához szükséges technikai tájékoztatás a jelen ÁSZF 8-as pontja alatt érhető el.
A www.smalldetails.hu Honlapon
elérhető webáruházon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF
rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő
szerződés részét képezi.
2. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, A
SZERZŐDÉSKÖTÉS LEHETSÉGES NYELVE, ÍRÁSBELISÉG
A Szerződés a Vevő által a Honlapon
keresztül küldött megrendelésének Eladó általi visszagazolásával jön létre. A
megrendeléssel tehát önmagában Szerződés nem jön létre, a Szerződés a Felek
között a megrendelés Eladó 48 órán belül emailben megküldött visszaigazolásával
jön létre. Amennyiben Ön nem kap visszaigazolást a megrendelés megküldésétől
számított 48 órán belül, úgy az Ön megrendelésben foglalt ajánlati kötöttsége
megszűnik, Szerződés nem jön létre. Amennyiben vásárlási szándéka továbbra is
fennáll, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert feltehetőleg
informatikai hiba okán nem igazoltuk vissza megrendelését.
A Honlapon vásárolni, Szerződést kötni
kizárólag magyar nyelven lehetséges. A Szerződés távollévők között kötött
adásvételi szerződésnek minősül, amennyiben Ön Fogyasztóként, vagyis a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
magánszemélyként vásárol webáruházunkban.
A Szerződés nem minősül írásba foglalt
szerződésnek, az Eladó a Szerződést nem iktatja. A Szerződés utóbb az Ön
számára nem lesz közvetlenül hozzáférhető.
A Szerződés megkötését követően -
ésszerű időn belül, de legkésőbb a Termék átadásakor – az Eladó adathordozón
visszaigazolást ad a Fogyasztónak a megkötött szerződésről.
Amennyiben emailben küldi meg nekünk
megrendelését, úgy arra is a jelen ÁSZF rendelkezései irányadók.
Eladó fenntartja a jogot, hogy esetleges
készlethiány miatt a már visszaigazolt megrendelés alapján létrejött Szerződéstől
3 napon belül a vételér visszafizetése mellett térítési és egyéb kötelezettség
nélkül elálljon. Ebben az esetben Eladó a Termék vételárát -amennyiben az
elállásig megfizetésre került - az elállástól számított 3 napon belül
visszafizeti a Vevő részére.
3.
Árak
A webáruházban szereplő árak forintban
értendők, tartalmazzák a mindenkori általános forgalmi adót. A Honlapon
feltüntetésre kerül a Termék eladási ára és egységára. Az árak nem tartalmazzák
a házhozszállítás költségét, és nem tartalmazzák a fizetéssel felmerülő banki
költségeket. A házhozszállítás költsége a Honlapon feltüntetett árakon felül
fizetendő, az alábbiak szerint:
Személyes átvétel a bemutatóteremben:
ingyenes, Kézbesítés futárszolgálattal 50.000 Ft, vagy az alatti
megrendelés esetén: 1900 Ft Kézbesítés
futárszolgálattal 50.000 Ft-ot meghaladó összegű megrendelés esetén: ingyenes
A Honlapon feltüntetett árakon felül az
Eladó a Vevőre terhelheti Vevő elállása esetén a Termék Eladó részére történő visszaküldésének
költségeit, amennyiben Vevő nem hozza vissza a Terméket személyesen a
bemutatóterembe.
Az Eladó jogosult üzletpolitikai vagy
egyéb okokból (pld. árfolyamváltozás stb.) az árakat módosítani, amely azonban
nem terjed ki a már megkötött Szerződésekre.
Amennyiben az Eladó a Honlapon akciót
hirdet vagy akciós áron kínál értékesítésre egyes termékeket, úgy a termékek
kizárólag az akció feltüntetett időtartama alatt, illetve a készlet erejéig
vásárolhatók meg akciós áron.
4. RÉSZLEGES ÉRVÉNYTELENSÉG,
MAGATARTÁSI KÓDEX
Amennyiben a Szerződés (ideértve a
részét képező jelen ÁSZF-et is) bármely rendelkezése érvénytelen vagy
jogszabályváltozás okán érvénytelenné válik, úgy az nem érinti a Szerződés
további rendelkezéseinek érvényességét, kivéve, ha a Felek a Szerződést az
érvénytelen rendelkezés nélkül nem kötötték volna meg.
Amennyiben a Szerződés bármely
rendelkezése érvénytelenné válik, úgy az érvénytelen rendelkezés helyett a
vonatkozó jogszabályok rendelkezései lépnek az érvénytelen rendelkezés helyébe.
Az Eladó magatartási kódexnek nem
vetette magát alá. Az Eladónál nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti
magatartási kódex.
5. A DIGITÁLIS
ADATTARTALOM MŰKÖDÉSE, MŰSZAKI VÉDELMI INTÉZKEDÉSEK
A weboldalon megjelenő adatokat
szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés
készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom
visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban
tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva,
kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A bankkártyás fizetéshez használt BARION
rendszert nem az Eladó üzemelteti, ahhoz sem hozzáféréssel sem a rendszer
működésére ráhatással nem rendelkezik, így a BARION rendszer adatátviteléért
működéséét, elérhetőségéért Eladó nem felel.
6. A TERMÉKEK LÉNYEGES
TULAJDONSÁGAIRA VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁS
A Honlapon a megvásárolható termékek
lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk
tájékoztatást. A Termékekhez kapcsolódó jótállásról a jelen ÁSZF 13.3 pontjában
tájékozódhat.
7. AZ ADATBEVITELI HIBÁK
JAVÍTÁSA, FELELŐSSÉG A MEGADOTT ADATOK PONTOSSÁGÁÉRT ÉS VALÓSÁGÁÉRT
Önnek a megrendelés során a megrendelés
véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok
módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik
meg, így akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra
lépett).
Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön
felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre,
hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra
a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön
hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani.
Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján
történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a
rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a
szerződés létrejöttét.
8. A VÁSÁRLÁS MENETE, AZ ELEKTRONIKUS
SZERZŐDÉSKÖTÉSHEZ SZÜKSÉGES TECHNIKAI LÉPÉSEK
8.1 A Termék kiválasztása
A Honlapon szereplő termékkategóriákra
kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes
termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát,
leírását, árát, azt az opciót, ha a Termék más színben, méretben vagy
kivitelben is elérhető, és az esetleges vásárlói véleményeket. A fotóra
kattintva kinagyíthatja a Termék egyes részleteit.
A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs
elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre
kerül.
8.2 Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a
"Kosárba teszem" gombra kattintva helyezhet terméket a Kosárba
anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási-, vagy fizetési kötelezettsége keletkezne,
mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. A kosárba helyezéskor
jelölheti meg a megvásárolni kívánt termék darabszámát, melyet a megrendelés
véglegesítéséig bármikor módosíthat.
Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a
kosárba a terméket, ha nem biztos abban, hogy az adott terméket meg kívánja
vásárolni, mert ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy
az adott pillanatban melyek az Ön által kiválasztott termékek, és azokat egy
képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma
a megrendelés véglegesítéséig – a "Rendelés megerősítése" gomb
megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek
eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve
a kívánt termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a
Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a „Az XY termék a kosárba helyezve”
szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani, úgy kattintson a
„Fizetés” gombra. Amennyiben a kiválasztott terméket szeretné ismét megnézni,
úgy kattintson a termék nevére.
Amennyiben újabb terméket szeretne a
kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra.
8.3 A Kosár megtekintése
A Honlap használata során Ön a honlap
tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár
tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a
kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni.
Amennyiben Ön nem kíván további
termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, és a kosárban szereplő
termékeket meg kívánja vásárolni, úgy a „Fizetés” gomb lenyomásával
folytathatja a vásárlást.
8.4 Vásárlói adatok megadása
A „Fizetés” gomb lenyomását követően
megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek
megvásárlása esetén az Ön által fizetendő teljes vételár.
A „Szállítási mód” dobozban kell
bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja átvenni (személyes
átvétel), vagy kiszállítást kér. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a
kiszállítás díját, melyet Ön köteles – a Termék árán felül - megfizetni megrendelés
esetén.
A „Az Ön személyes adatai”
szövegdobozban e-mail címét, a „Számlázási cím” szövegdobozban teljes nevét,
címét, telefonszámát tudja megadni. A ”Szállítási mód” szövegdobozban a
rendszer automatikusan a „Számlázási információ” során megadott adatokat
tárolja. Amennyiben Ön eltérő címre kéri a szállítást, kérjük távolítsa el a
pipát. A „Megjegyzés a megrendeléshez” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat
meg további információt.
8.5 A megrendelés áttekintése
A fenti szövegdobozok kitöltését
követően Ön a „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintva folytathatja a
megrendelési folyamatot, illetve a „Mégsem” gombra kattintva
törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a Kosár
tartalmához. A „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintás esetén Ön a
„Megrendelés áttekintése” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve az Ön által
korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási
és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget (ezeken az adatokon
itt már nem változtathat, csak akkor, ha a „Vissza” gombra kattint vagy a
böngészőben visszalép).
8.6 A megrendelés véglegesítése (AJÁNLATTÉTEL)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a
kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az
Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „"Rendelés megerősítése" gombra
kattintva zárhatja le és küldheti el megrendelését az Eladónak. A honlapon
közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére
vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön
minősül ajánlattevőnek.
Ön a "Rendelés megerősítése"
gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell
tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása
esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás
időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési
feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az
ajánlati kötöttsége alól.
Ön a megrendelés elküldésekor a Termék
Honlapon feltüntetett árán történő megvásárlására tesz ajánlatot az Eladó
részére.
8.7 A megrendelés
feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önnek bármilyen időpontban lehetősége
van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését
követő 48 órán belül e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A
Termék adásvételére vonatkozó Szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által
küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé
válik.
8.8 Fizetési módok
Banki átutalás
A termékek ellenértékét banki átutalás
útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett bankja: RAIFFEISEN
BANK
Kedvezményezett neve: Small
Details Hungary Kft.
Kedvezményezett számlaszáma: 12010350-01843079-00100005
Amennyiben banki átutalás útján rendezi
a Termék vételárát, úgy a banki átutalás beérkezését követően kerül sor a
házhozszállítás megkezdésére. Amennyiben a Vevő a megrendelés visszaigazolását
követő 7 (hét) napon belül nem fizeti meg a Termék vételárát, úgy az a
Szerződés bontó feltételének minősül, és a Szerződés a fenti időpontot követő
napon automatikusan, külön jognyilatkozat, vagy előzetes felszólítás nélkül
megszűnik.
Banki átutalás esetén a szállítási
határidők az átutalt összeg Eladó számlájára történt beérkezésétől számítódnak.
Biztonságos fizetés Barionnal
Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan
fizethet online.
Az online fizetések a BARION rendszerén
keresztül valósulnak meg.
A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete
alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Fizetéshez használható:
- Mastercard vagy Maestro bankkártya
- Visa vagy Visa Electron bankkártya
- Amex bankkártya
- Apple Pay és Google Pay
Online fizetés esetén a megrendelés
feldolgozását a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg.
A szükséges bankkártya adatok bevitele
után a Fizetés gombra kattintva a fizetés végrehajtásra kerül. A fizetés
megtörténtéről a rendszer visszaigazolást küld, majd visszairányítja a
megrendelőt a webáruházba, ahol a fizetésről szintén visszaigazolást kap.
Amennyiben a Bank a bankkártyás fizetést bármely okból visszautasítja, a
megrendelő a rendelést a visszaigazoló emailben található linken keresztül is
befizetheti.
9. ÁTVÉTELI MÓDOK, ÁTVÉTELI
DÍJAK
Ön a megrendelés leadásakor jelöli meg,
hogy – az alábbi átvételi módok közül - milyen módon kívánja átvenni a
megrendelt Terméket. Amennyiben a Termék átvehető, úgy arról emailben
tájékoztatjuk; futárszolgálattal történő kézbesítés esetén a futárszolgálat
tájékoztatja Önt arról, hogy mely időpontban várható a kézbesítés, míg
személyes átvétel esetén az Eladó küld Önnek emailt vagy sms-t arról, hogy a
megrendelése átvehető.
Az Eladó kizárólag Magyarország
területén belül vállal kiszállítást.
Ön a megrendelés leadásakor az alábbi
átvételi módok közül választhat.
9.1 Házhozszállítás
futárszolgálattal
Amennyiben Ön ezt az opciót választja,
úgy a Termék szállítása és kézbesítése a GLS futárszolgálattal történik. A
Termék várható szállítási idejét a visszaigazoló e-mail tartalmazza, illetve a
szállítás pontos időpontjáról a futárszolgálat tájékoztatja Önt emailben vagy
sms-ben. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló
e-mailben található telefonszámon.
A kiszállítási időtartam gyártótól és
termék típustól függően 5 nap és 6 hét között lehet, a várható időtartamról
mielőbb tájékoztatjuk Önt.
A számlát (és ha tartozik a termékhez, a
jótállási jegyet) a csomag tartalmazza. Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a
futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés
esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem
köteles átvenni. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti
időszakban.
Amennyiben a kézbesítés sikertelen, úgy
a futárszolgálat szintén az Ön értesítése mellett további 2 (kettő) alkalommal
megkísérli a Terméket az Ön részére kézbesíteni, illetve felveszi Önnel a
kapcsolatot időpont egyeztetés céljából. Amennyiben a kézbesítés mindhárom
alkalommal sikertelen ideértve, ha a futár nem tudja Önnel felvenni a
kapcsolatot a megadott elérhetőségeken vagy az egyeztetett időpontban sem
lehetséges a kézbesítés a megadott címen, úgy a futár a Terméket
visszaszállítja az Eladó bemutató termébe. Ezt követően emailben tájékoztatjuk
Önt, hogy további 15 (tizenöt) napon belül a Terméket a Bemutatóteremben
átveheti. Amennyiben a fenti időtartamon belül sem veszi át a terméket, és nem
jelzi, hogy későbbi időpontban át kívánja venni, úgy a Szerződés a fenti 15
napos határidő lejártával, illetve amennyiben Ön írásban (emailben) kérte a
határidő meghosszabbítását, úgy az Ön által kért (legfeljebb további 30 napos)
meghosszabbított határidő lejártával a Szerződés megszűnik. A Szerződés fenti
megszűnése esetén Ön a futárszolgálat költségét az Eladó részére megfizetni
tartozik, az Eladó ezt meghaladóan további igényt és követelést Önnel szemben
nem támaszthat. Amennyiben Ön a Termék árát megfizette, úgy Eladó a Termék árát
Önnek a Szerződés megszűnését követő 8 (nyolc) napon belül visszafizeti. Eladó
jogosult a futár költségét az Ön részére visszatérítendő összegbe beszámítani,
abból levonni, és a futár költségével csökkentett összeget visszautalni Önnek.
Ebben az esetben a futár költsége abban az esetben is terheli Önt, amennyiben a
megrendelés értékére tekintettel a kiszállítás – a Szerződés teljesülése esetén
– ingyenes lett volna.
Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy
egyes termékekből hiány keletkezik, és így a megrendelt árucikkeket több
csomagban tudjuk csak kiszállítani, mely esetben nem számítunk fel
többletköltséget a több alkalommal történő kiszállításért, Önt kizárólag a
futár egyszeri költsége terheli, mely az első csomag átvételekor fizetendő.
Ebben az esetben a visszaigazoló emailben tájékoztatjuk Önt a hiányzó termékek
szállítási információiról.
9.2 Személyes átvétel előre egyeztetett
időpontban
Személyes átvételre a 1027 Budapest, Fő utca 75. szám címen található bemutatótermünkben van lehetőség díjmentesen, előre egyeztetett időpontban.
Amennyiben a megrendelt Termék átvehető,
úgy arról emailben tájékoztatjuk, és a tájékoztatást követő 15 (tizenöt) napon
belül jogosult a Terméket a Bemutatóteremben személyesen átvenni.
Amennyiben a fenti időtartamon belül nem veszi át a terméket, és nem jelzi,
hogy későbbi időpontban át kívánja venni, úgy a Szerződés a fenti 15 napos
határidő lejártával, illetve amennyiben Ön írásban (emailben) kérte a határidő
meghosszabbítását, úgy az Ön által kért (legfeljebb további 30 napos)
meghosszabbított határidő lejártával a Szerződés megszűnik.
A Szerződés fenti megszűnése esetén
Eladó sem a Szerződésből, sem a Szerződés megszűnéséből eredően további igényt
és követelést Önnel szemben nem érvényesíthet.
Amennyiben Ön a Termék árát megfizette,
úgy Eladó a Termék árát Önnek a Szerződés megszűnését követő 8 (nyolc) napon
belül visszafizeti.
9.3 Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános
teljesítési határidő a megrendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 6
hét. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést,
illetve a várható teljesítési időtartamot minden esetben e-mail útján
jelezzük.
9.4 Termék visszatartási joga
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt
terméket, hogy azt a kiszállítás során vagy személyesen nem vette át (ide nem
értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste
jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a
vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását,
ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen
megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az
esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vevő a saját állama
szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki
jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és
aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben
kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vevőt, és a
Vételár továbbá a Vevőt terhelő költségek teljes megfizetéséig visszatarthatja
a Terméket és megtagadhatja a Termék kiszállítását, átadását. Amennyiben a
Vételár kiegészítése nem történik meg 30 (harminc) napon belül, úgy Eladó a
Szerződéstől az Ön által megadott email címre megküldött elektronikus levélben
elállhat.
9.5 Eladó elállási joga
Eladó jogosult a visszaigazolt
megrendeléstől (vagyis a létrejött Szerződéstől) esetleges készlethiány miatt a
visszaigazolástól számított 3 napon belül az Ön által a megrendelés leadásakor
megadott email címre megküldött elektronikus levélben elállni. Ebben az esetben
Eladó a Termék vételárát -amennyiben az elállásig megfizetésre került - az
elállástól számított 5 napon belül visszafizeti a Vevő részére. A vételár
visszatérítését meghaladóan az Eladó elállásából eredően Ön semminemű további
igényt vagy követelést nem támaszthat.
9.6 Írásbeli közlések, nyilatkozattétel
A Szerződéssel kapcsolatos kommunikáció
és nyilatkozattétel során a Vevő által a megrendelésben megadott email címre
megküldött értesítések, jognyilatkozatok a Vevővel közöltnek, a Vevő részére
joghatályosan megküldöttnek minősülnek, mindaddig, amíg nem merül fel olyan
körülmény, amely ezzel kapcsolatban ésszerű kétségeket ébreszt. A Vevő
megrendelésben megadott email címéről megküldött értesítések, jognyilatkozatok
a Vevő nyilatkozatának minősülnek, mindaddig, amíg nem merül fel olyan
körülmény, amely ezzel kapcsolatban ésszerű kétségeket ébreszt.
10. VÁSÁRLÁS AZ EURÓPAI UNIÓ MÁS TAGÁLLAMÁBÓL
A jelen 10. pont értelmezésében és
alkalmazásában Fogyasztónak minősül:
• a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz,
rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi
kommunikáció, ajánlat címzettje; valamint
• az önálló foglalkozásán és gazdasági
tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti
civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-,
kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe
vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje;
valamint
• a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302
rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.
Eladó közvetlenül árukiszállítást nem
vállal Magyarország területén kívülre.
Eladó a webáruházból történő értékesítés
során nem különbözteti meg a Magyarország területén és az azon kívül az Európai
Unió területén belüli lakhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező, illetve nem
magyar állampolgárságú vásárókat, nem használ eltérő interfészeket.
A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése,
illetve a Felek egyedi megállapodása hiányában az Eladó Magyarország területén
biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.
A webshopból Magyarországon kívülről
indított vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak, azzal, hogy a
vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében Vevőnek az a
fogyasztó minősül, aki az Európai Unió valamely tagállamának állampolgára, vagy
valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül
kizárólag végfelhasználás céljából, üzleti vagy szakmai tevékenysége körén
kívül vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár
el.
A Vevő azonos feltételekkel jogosult
vásárolni lakhelyétől, állampolgárságától vagy letelepedési helyétől
függetlenül.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve a
magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven
kommunikálni Vevővel.
Eladó nem köteles megfelelni a Vevő
tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban
meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy
ágazatspecifikus követelményeknek, továbbá nem köteles tájékoztatni a Vevőt
ezekről a követelményekről.
Eladó eltérő rendelkezése hiányában
Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében.
Vevő a jelen ÁSZF szerint élhet
jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás
alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul
meg. Eladó – a jelen ÁSZF mindenkori rendelkezései szerint elfogadott fizetési
módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a
Vevő állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési
számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési
helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli
kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt amennyiben:
a) a fizetési művelet elektronikus
művelettel, átutalással, beszedéssel vagy ugyanahhoz a fizetési márkához és
kategóriához tartozó kártyaalapú készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel
történik;
b) az azonosítási követelmények az (EU)
2015/2366 irányelv szerint teljesülnek; és
c) a fizetési műveletekre az Eladó által
elfogadott pénznemben kerül sor.
Eladó mindaddig visszatartani az
árukiszállítás vagy a szolgáltatásnyújtás teljesítését, amíg megerősítést nem
kap arról, hogy a fizetési művelet kezdeményezése megfelelően megtörtént.
Eladó jogosult díjat felszámítani olyan
kártyaalapú készpénz-helyettesítő fizetési eszközök használatáért, amelyek
esetében a bankközi jutalékokat nem szabályozza az (EU) 2015/751 rendelet II.
fejezete, valamint olyan fizetési szolgáltatásokért, amelyekre a 260/2012/EU
rendelet nem alkalmazandó, kivéve, ha Eladó tevékenységére irányadó tagállami
jog az (EU) 2015/2366 irányelv 62. cikkének (5) bekezdésével összhangban
tiltja, hogy a készpénz-helyettesítő fizetési eszközök használatáért díjat
számítsanak fel, vagy korlátozza az erre vonatkozó jogot. E díjak nem
haladhatják meg a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz használata kapcsán
Eladó által viselt közvetlen költségeket.
Eladó a Termék átvétele tekintetében a
magyar Vevőket megillető átvételi lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi
vásárlóknak is.
Amennyiben Vevő a jelen ÁSZF szerint
választhatja a Termék személyes átvételét az Eladónál, ez a jogosultság
természetesen a külföldi Vevőt is azonos módon megilleti előre egyeztetett
időpontban.
Amennyiben az Vevő egyedileg kéri, hogy
a Terméket külföldi címre saját költségén kiszállíttathassa, úgy Eladó ezt nem
tagadhatja meg, amennyiben biztosított, hogy a szállítás költsége Eladót nem
terheli, abban az esetben sem, ha a Vevő a kiszállított terméket nem veszi
át.
Amennyiben Vevő elállási jogát
gyakorolja, úgy ebben az esetben is Vevő költsége és kötelezettsége, hogy a
Terméket az Eladó magyarországi címére a saját költségén
visszaszállíttassa.
Eladó a szállítási díj megfizetését
követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem
fizeti meg Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre
egyezetetett időpontig, Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett
vételárat visszafizeti Vásárló számára.
Eladó biztosítja az Európai Unió más
tagállamából vásárló vevők részére az 524/2013 EU rendelet szerinti
jogorvoslati lehetőségek igénybevételét.
11. A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSI JOGA
Fogyasztónak a jelen 11. pont
értelmezésében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén
kívül eljáró természetes személy minősül.
Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, úgy
az alábbiak szerint jogosult a Szerződéstől indokolás nélkül elállni:
Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, úgy
jogosult a Szerződéstől indokolás nélkül – a teljesítéstől számított - 14 napon
belül elállni. A 14 napos határidő az alábbi időpontoktól kezdődik:
a) a Terméknek,
b) több Termék adásvételekor, ha az
egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára
szolgáltatott Terméknek,
Ön vagy az Ön által megjelölt, a
futártól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától.
Ön az elállási jogát a Szerződés
megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is
gyakorolhatja.
Ön a megrendelés elküldését követően –
az Eladó visszaigazolásának megérkezése előtt - is jogosult a megrendelést
visszavonni, melyből eredően semminemű fizetési vagy egyéb kötelezettsége nem
keletkezik.
Ön az elállási jogát bármely elállásra
vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja, azonban segítséget nyújt
Önnek a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletét képező elállási
nyilatkozat minta, mely a Honlapon is megtalálható az „Információk”
menüpontban. Ön az elállási nyilatkozatát megküldheti az Eladó részére a jelen
ÁSZF-ben feltüntette elérhetőségekre emailben, faxon, postai úton, vagy a
Bemutatóteremben személyesen is átadhatja.
Amennyiben Ön az elállási nyilatkozatát
a fenti időpontoktól számított 14 napon belül elküldi, abban az esetben úgy
tekintjük, hogy Ön határidőben elállt.
Önt terheli annak bizonyítása, hogy az
elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási
nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón
haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja
az elállási jog gyakorlását.
Az Ön fentiek szerinti elállása esetén
az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14
(tizennégy) napon belül visszatéríti az Ön által ellenszolgáltatásként
megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült
költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a
rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Eladó az Önnek visszajáró összeget az Ön
által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. Az Ön
kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot
is alkalmazhat, de Önt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Az Ön
által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím
következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.
Amennyiben Ön kifejezetten a legkevésbé
költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, úgy
Eladó nem köteles Önnek visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Elállás esetén Ön köteles a Terméket
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy (14)
napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak a Bemutatóteremben átadni.
A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha Ön a Terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Elállás esetén Ön viseli a termék Eladó
részére történő visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó
címére kell visszaküldeni vagy a Bemutatóterembe visszavinni.
Fentiek alapján, ha Ön eláll a
Szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve
azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk
felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési
móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
A Termék visszaküldésének költségeit Ön
viseli.
Az Eladó mindaddig visszatarthatja az
Önnek visszajáró összeget, amíg Ön a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy
kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott
küldeményeket nem áll módunkban sem elfogadni, sem átvenni.
Amennyiben Ön a fentiek szerint eláll a
Szerződéstől, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás
közlésétől számított tizennégy (14) napon belül visszaküldeni, illetve az
Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek
átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha Ön a terméket a
határidő lejárta előtt elküldi.
A jelen pont szerinti elállás esetén Ön
kizárólag a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért
felel.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem
gyakorolható:
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön
figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha Eladó a
teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a
Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás
tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Eladó által nem
befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is
lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó
személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig
megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása
után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital
tekintetében, amelynek tényleges értéke az Eladó által nem befolyásolható módon
a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés
megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében,
amelynél Eladó a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából, azzal, hogy az
elállási jog a Fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a
karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül
kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses
szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében,
ha Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási jogát.
Amennyiben a Szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, úgy az Ön
fentiek szerinti elállása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.
Ön nem köteles az Eladónak a járulékos szerződés felbontásából vagy
megszüntetéséből eredő kárát megtéríteni, és a Szerződés felbontásával vagy
megszüntetésével összefüggésben Öntől egyéb költség – a jelen ÁSZF-ben
kifejezetten meghatározott költségeket meghaladóan - nem követelhető.
11.1 Meghatározott termékekre vonatkozó egyedi szabályok
Külön is felhívjuk a figyelmét, hogy az alábbi gyártóktól történő vásárlás minden esetben egyedi rendelésnek minősül: Armac Martin, Henry Blake Hardware, Enrico Cassina, Alfredo Porro, Pullcast, Glass Design, Bonnemazou-Cambus, Mestre, Turnstyle Designs, PapDeco
Egyedileg gyártott termék cseréjére vagy visszavételére nincs lehetőség!
12. Az ÁRU VISSZAVÉTELÉNEK SZABÁLYAI
Megvásárolt terméket kizárólag felszerelési nyomoktól és egyéb sérülésektől
mentes, hiánytalan állapotban, ép és eredeti csomagolásban áll módunkban
visszáruként elfogadni, visszavenni.
A visszáru visszavételi értékének számítása:
- Raktári áru esetén 15 napon belül az eredeti áron vesszük vissza
- Raktári áru esetén 15-30 napon belül 10% levonással vesszük vissza
- Raktári áru esetén 30-60 napon belül 20% levonással vesszük vissza
- Raktári áru esetén a 60 napon túl visszahozott terméket nem veszünk
vissza
- Rendelésre gyártott egyedi terméket nem veszünk vissza
- Csomagküldés esetén a szállítási költséget nem írjuk jóvá
A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vevő a terméket a
határidő lejárta előtt elküldi.
Minden esetben a Vevő viseli a termék Eladó részére történő
visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell
visszaküldeni vagy a Bemutatóterembe visszavinni.
13.TÁJÉKOZTATÁS A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A
JÓTÁLLÁSRÓL
Amennyiben a Termékkel bármely problémája merül fel, vagy bármely alábbi
igényét szeretné érvényesíteni, úgy kérjük szíveskedjék az Eladó részére a
jelen ÁSZF-ben foglalt kapcsolattartási telefonszámon, emailben faxon vagy
levélben jelezni.
13.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy Eladó számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a
szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Eladó adott
okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor
felhívjuk a figyelmét, hogy a Szerződés teljesítésétől számított két éves
elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy a Terméket az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte
után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
13.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban
meghatározott jogát (kellékszavatosság) vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a Termék hibásnak?
A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát
elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával (az Eladóval) szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó / forgalmazó (Eladó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó / forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak / forgalmazónak (Eladónak) a mentesüléshez elegendő a fentiek
közül egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Felhívjuk azonban a figyelmét, hogy nem illeti meg szavatossági jog azon
hibák tekintetében, amelyekről a vásárláskor Ön tudott vagy tudnia kellett, így
például, ha a Termék kifejezetten sérült vagy hibás termékként került
értékesítésre. Amennyiben valamely Terméket az Eladó sérült vagy hibás
Termékként értékesít, úgy arra köteles a Termék leírásában felhívni a
figyelmet.
Használt termékek esetén figyelembe kell venni azokat a körülményeket,
amelyek alapján Ön bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás
folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek
következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet,
mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni.
Ennek alapján a Vevő kizárólag az olyan hiányosságok tekintetében
érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon
felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek.
Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vevő a
vásárláskor tájékoztatást kapott, (mely körben tájékoztatásnak minősül a hiba
Honlapon történő feltüntetése) az ismert hiba vonatkozásában Eladó nem felel,
és Ön szavatossági igényét nem gyakorolhatja.
13.3. Jótállás
Eladó jótállási kötelezettsége alapján, a jótállás időtartama alatt a
jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek
szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Eladó mentesül a jótállási
kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett.
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén Eladó az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján
köteles jótállásra.
A fenti jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós
fogyasztási cikkek (így bel-, és kültéri bútorok) esetében, amelyek eladási ára
a 10 000 Ft-ot meghaladja, valamint ezek tartozékai és alkotórészei
tekintetében 10 000 Ft eladási ár felett.
A jótállás nem érinti az Ön egyéb jogszabályból eredő jogait.
A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit.
Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem
vállal.
13.4 Kicserélés
Ön jogosult a Termék átételétől számított három munkanapon belüli
meghibásodás esetén a Termék kicserélését kérni.
Ha a Fogyasztó a Termék meghibásodása miatt a vásárlástól (átvételtől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Eladó köteles a
Terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor az Eladónak a jótállási jegyen fel
kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
13.5 Kijavítás
Ön a kijavítás iránti igényét az Eladó által a jótállási jegyen
feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet
beépítésre.
Kijavítás iránti igény teljesítésekor az Eladónak vagy - a
javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a
javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő
átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját,
valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket az üzemeltetés
helyén kell megjavítani.
Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról az Eladó, vagy - a
javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a
javítószolgálat gondoskodik.
13.6 Határidő
A jótállási igény az egy éves jótállási határidőn belül érvényesíthető. Ha
a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő
határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő
elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt,
ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok
gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel
jár.
A jótállási határidő a Termék Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett
érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás
között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási
teher.
A jótállás a szavatossági, kellékfelelősségi és termékfelelősségi jogokat
nem érinti.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, /illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból
fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának
határideje attól a naptól kezdődik, amikor a Vevő a Terméket átveszi.
14. A VISZONTELADÓKRA VONATKOZÓ
ELTÉRŐ SZABÁLYOK
Felhívjuk figyelmét, hogy a viszonteladókat nem illetik meg azok a
jogosultságok, amelyek a jelen ÁSZF és a vonatkozó jogforrások alapján csak a
fogyasztónak minősülő vásárlókra vonatkoznak. A viszonteladói partner
programban résztvevők vásárlásának menetére és a fizetés módjára az alábbi
eltérő szabályokat kell alkalmazni:
14.1 Viszonteladó partner webáruházba
történő belépéséhez az alábbi lépések szükségesek:
A www.smalldetails.hu felületen
használja az oldal tetején megjelenő "FIÓK" menüpontot. Ezt követően
(i) írja be regisztrált e-mail címét és a kapott jelszavát, majd (ii)
kattintson a "BELÉPÉS" gombra. A belépést követően minden kedvezmény automatikusan megjelenik, a terméklapokon az eredeti bruttó listaár áthúzva látható, alatta jelenik meg a
viszonteladókra vonatkozó kedvezményes bruttó ár és a kedvezményes nettó ár.
14.2 A viszonteladói parterek
vásárlásának menete:
A szín, méret, darabszám és egyéb opciók kiválasztását követően a "KOSÁRBA
TESZEM" ikon használatával kell kijelölni a megvásárolni kívánt
termékeket. A fentieken túl a bármelyik terméknél lehetőség van a teljes
gyártói katalógus megtekintésére.
A rendelés leadását megelőzően a kosár ikont használatával rendelni
szándékozott termékek ellenőrzése. A részletes lista a "KOSÁR
TARTALMA" gombra kattintva válik láthatóvá. Ezt követően a rendelésének
rögzítése a "FIZETÉS" gombbal indul.
A Számlázási cím, szállítási- és fizetési mód meghatározásához a „pénztár”
opció használata szükséges, ennek lépései az alábbiak: (i) a választott
termékek ellenőrzése, (ii) a lap aljára görgetve üzenetet, megjegyzést hagyhat
az Eladónak, (iii) az ÁSZF megtekintése és elfogadása után a "RENDELÉS
MEGERŐSÍTÉSE" gombra kattintva kezdhető meg a fizetési folyamat. A megrendelt
termékek vételárát biztonságos online bankkártyás fizetéssel, vagy banki átutalás
útján rendezheti.
14.3 A számlázás menete
• Bankkártyás fizetés esetén: előlegszámla (100%) és tételes végszámla (100%
jóváírás, 0%-os végösszeg) kerül kiállításra.
• Végösszeg banki átutalása esetén: előlegszámla (100%) és tételes
végszámla (100% jóváírás, 0%-os végösszeg) kiállításra kerül sor.
• Előleg banki átutalása esetén: díjbekérő 50% előlegről, előlegszámla
(50%) és tételes végszámla (50% jóváírás, 50%-os végösszeg) kiállítására kerül
sor.
• Bruttó 50,000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén díjmentes szállítást biztosítunk
• Bruttó 250,000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén lehetősége van csupán
előleg fizetésére is.
Az itt meghatározott lehetőségek a "DÍJBEKÉRŐT KÉREK 50%
ELŐLEGRŐL" ikon használatával igényelhetők.
Rendelés megküldését követően az Eladó automatikus üzenetet küld a
megrendelő e-mail címére, mely tartalmazza a rendelés részleteit és az átutaláshoz
szükséges adatokat.
14.4 Meghatározott termékekre
vonatkozó egyedi szabályok
Külön is felhívjuk a viszonteladók figyelmét, hogy az alábbi gyártóktól történő vásárlás minden esetben egyedi rendelésnek minősül: Armac Martin, Henry Blake Hardware, Enrico Cassina, Alfredo Porro, Pullcast, Glass Design, Bonnemazou-Cambus, Mestre, Turnstyle Designs, PapDeco
Egyedileg gyártott termék cseréjére vagy visszavételére viszonteladói
vásárlás esetében sincs lehetőség!
14.5 Partnerfiók
Rendelését fiókjában is nyomon követheti. A Partnerfiók megtekintése és szerkesztése
a "FIÓK" menü használatával lehetséges. A fiók adatok módosítása
mellett lehetőség van többek között a jelszó változtatására, címek módosítására
és a rendeléstörténet megtekintésére.
15. JOGORVOSLATOK
15.1 Panasztétel az Eladónál
Ön a Termékkel, a Honlappal vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogásait, a Termékkel vagy a webáruházzal kapcsolatos panaszokat
az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Személyesen: az Eladó 1027 Budapest, Fő utca 75. szám alatti
bemutatótermében
Telefonon: +36/30-475-9993
E-mail:info@smalldetails.hu
Az írásbeli panaszt az Eladó a beérkezését követő harminc (30) napon belül
köteles megvizsgálni, írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak
közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles.
Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében
(bemutatótermében) elérhető, az ide írott panaszokat az Eladó a fentiek szerint
bírálja el, és 30 napon belül írásban válaszol.
Személyesen előterjesztett panasz magatartással, tevékenységgel vagy
mulasztással kapcsolatban: A Fogyasztó az Eladónak, illetve az Eladó érdekében
vagy javára eljáró személynek az áru (Termékek) Fogyasztók részére történő
forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy
írásban közölheti az Eladóval.
A szóbeli panaszt Eladónak azonnal meg kell vizsgálnia, és szükség szerint
orvosolnia kell. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a
panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és
annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a
panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
c) egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályozás szerint
köteles eljárni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panaszt Eladó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott
iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) az Eladó nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a
fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A panasz elutasítása esetén az Eladó a Fogyasztót írásban köteles
tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia
kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is
ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében
igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt
évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
16. FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG
Ön panasszal fordulhat az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz:
Közigazgatási ügyekben az alábbi fogyasztóvédelmi hatóságok járnak
el:
a) a fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatala
(a továbbiakban: járási hivatal),
b) a fővárosi és megyei kormányhivatal megyeszékhely szerinti járási
(fővárosi kerületi) hivatala (a továbbiakban: megyeszékhely szerinti járási
hivatal),
c) a Pest Megyei Kormányhivatal, valamint
d) a fogyasztóvédelemért felelős miniszter (Nemzeti Fejlesztési
Minisztérium).
A megyeszékhely szerinti járási hivatal illetékessége fogyasztóvédelmi
közigazgatási hatósági ügyekben a megye egész területére terjed ki.
A megyeszékhely szerinti járási hivatal feladatait Pest megyében a Pest
Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala, a fővárosban Budapest Főváros
Kormányhivatala V. Kerületi Hivatala látja el.
Közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a
megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a
Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
Az eljárást az fogyasztóvédelmi hatóság folytatja le, amelynek
illetékességi területén:
• a Fogyasztó lakóhelye, tartózkodási helye, ennek hiányában értesítési
címe, illetve székhelye, telephelye, fióktelepe van, vagy
• az ügy tárgyát képező ingatlan fekszik, vagy
• az ügy tárgyát képező tevékenységet gyakorolják vagy gyakorolni kívánják,
vagy
• a jogellenes magatartást elkövették.
A fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi az 1997. évi CLV törvényben
(„Fogyasztóvédelmi Törvény”) - a szerződés létrejöttére, érvényességére,
joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések kivételével - a
forgalmazással, szolgáltatásnyújtással, a gyermek- és fiatalkorúak védelmével,
a fogyasztói csoporttal, a panaszkezeléssel, ügyfélszolgálattal, fogyasztóvédelmi
referens foglalkoztatásával, valamint az Eladó válaszirat küldésére vonatkozó -
békéltető testületi eljárásban fennálló – kötelezettségével összefüggő, a
Fogyasztóvédelmi Törvényben és a végrehajtására kiadott jogszabályokban foglalt
rendelkezések betartását, és eljár azok megsértése esetén.
Ezen túlmenően a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi a külön jogszabályban
fogyasztóvédelmi rendelkezésként meghatározott rendelkezések betartását, és -
ha a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
szóló törvény eltérően nem rendelkezik - eljár azok megsértése esetén.
Fentieken túl, ha külön törvény vagy kormányrendelet eltérően nem
rendelkezik, a fogyasztóvédelmi hatóság jogosult ellenőrzi:
• az áru fogyasztók számára való értékesítésére,
• a fogyasztóknak forgalmazott termék minőségére, összetételére,
csomagolására,
• a fogyasztóknak értékesítésre szánt, illetve értékesített áru mérésére,
hatósági árára vagy egyébként kötelezően megállapított árára,
• a fogyasztói panaszok intézésére,
• a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézésére,
• a termék forgalmazása vagy szolgáltatás nyújtása során az egyenlő
bánásmód követelményére, továbbá
• a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó rendelkezések betartását, és eljár
azok megsértése esetén.
Mindezek mellett a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi a fogyasztói
szerződés megkötésénél alkalmazott vagy e célból nyilvánosan megismerhetővé
tett általános szerződési feltételeket abban a tekintetben, hogy azok nem
tartalmaznak-e a jóhiszeműség és tisztesség követelményébe ütközően a
szerződéses jogokat és kötelezettségeket egyoldalúan és indokolatlanul a
fogyasztó hátrányára megállapító feltételt.
A fogyasztóvédelmi hatóság a termék biztonságosságával és megfelelőségével
kapcsolatos piacfelügyeleti feladat- és hatáskörét a Fogyasztóvédelmi Törvény a
termékek piacfelügyeletéről szóló törvény, valamint számos egyéb jogszabály
alapján gyakorolja.
Amennyiben Ön a fogyasztói jogainak megsértését észleli, vagy bármely a
hatóság jogkörébe tartozó egyéb jogsértést észlel, úgy jogosult a lakóhelye
vagy tartózkodási helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.
A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó
lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://jarasinfo.gov.hu/
A fogyasztó fogyasztóvédelmi hatóság részére benyújtott kérelmének
tartalmaznia kell:
a) a kérelemmel érintett vállalkozás (Eladó) nevét, valamint, ha a
fogyasztó rendelkezésére áll, székhelyének címét,
b) a feltételezett jogsértéssel érintett üzlet címét vagy a kifogásolt
magatartás elkövetésének helyét,
c) a beadvány tárgyának rövid leírását a rendelkezésre álló dokumentumokkal
alátámasztva, ideértve különösen a vállalkozásnak (Eladónak) a Fogyasztó
megkeresésére adott válaszlevelét, a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet,
vagy postai úton benyújtott panasz esetében a feladás igazolását szolgáló
dokumentumot
d) az ügyfél és képviselője azonosításához szükséges adatokat és
elérhetőségét.
Bővebb információkat http://fogyasztovedelem.kormany.hu oldalon
talál.
16.1 Békéltető Testület eljárása
Fogyasztó fogalma: A békéltető testületre vonatkozó szabályok
alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a
2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május
21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának
kivételével - fogyasztónak minősül a – Fogalmak körében meghatározott
fogyasztókon túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi
körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet,
egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és
középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy
az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Amennyiben panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a
békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az
Eladóval előzőleg közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését.
Eladó nem vetette alá magát Békéltető Testület eljárásának így egyezség
hiányában Békéltető Testület az ügy érdemében ajánlást tesz, ha a kérelem
megalapozott.
Amennyiben Eladó az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés
meghozataláig nyilatkozatában a Békéltető Testület döntését magára nézve
kötelezőként elismeri úgy a egyezség hiányában kötelezést tartalmazó
határozatot hoz, ha a kérelem megalapozott,
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági
eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a
fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,
ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy az Eladó kérésére tanácsot ad
a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban. A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
http://www.bekeltetes.hu
Az eljárásra elsősorban a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerinti békéltető testület illetékes.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A
kérelemnek tartalmaznia kell
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás (Eladó) nevét, székhelyét
vagy érintett telephelyét,
c) – ha a fogyasztó az illetékességet az Fgytv. 20. § (3) bekezdésére
kívánja alapítani – a 20. § (1) és (2) bekezdése szerint illetékes békéltető
testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket
és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát a 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről,
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető
testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult,
keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem
előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
(kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így
különösen a vállalkozás (Eladó) írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról,
ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a 27.
§-ban előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a
meghatalmazást.
A békéltető testületek elérhetősége
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
Amennyiben Ön nem rendelkezik Magyarországon lakhellyel vagy tartózkodási
hellyel úgy Ön az alábbi Békéltető Testülethez fordulhat:
Budapesti Békéltető Testület (Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett
működő Békéltető Testület)
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
16.2 Online vitarendezési platform (OVR) és online vitarendezést segítő
kapcsolati pontok
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot az 524/2013 EU rendelet
alapján, amelyen keresztül a Fogyasztóknak lehetőségük nyílik arra, hogy online
vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem
kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják
érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket
ebben.
Az online vitarendezési platformon (OVR-platform) amennyiben panasza van
egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem
akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés
eszközét, ahol
Ön közvetlenül az Eladóval tudja rendezni a problémát. Az OVR-platform
értesíti az Eladót az Ön kérelméről. Ha az Eladó hajlandó megbeszélni az ügyet,
akkor az irányítópulton keresztül közvetlenül is üzenetet válthatnak egymással,
küldhetnek egymásnak csatolmányokat (pl. a termékről készült fotókat) és az
online megbeszélés időpontját is kitűzhetik.
Az online vitarendezési platform az ec.europa.eu/consumers honlapon, az
alábbi linken érhető el magyar nyelven:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
A megegyezésre összesen legfeljebb 90 nap áll rendelkezésre. Ön és az Eladó
is bármikor kiléphet a közvetlen egyeztetésekből.
Az Eladó listát is készíthet azokról a vitarendezési testületekről, amelyek
bevonását a megoldás közvetlen keresése helyett javasolja. Ebben az esetben 30
nap áll rendelkezésre, hogy megállapodás szülessen a vitarendezési testületről,
különben a platformon lezárásra kerül az ügy.
Amennyiben nem sikerül a vitát rendezni, úgy egyéb vitarendezési
megoldásokat itt találhat:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights#inline-nav-2
Az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz látja el a fogyasztói
jogviták online rendezésének tagállami online vitarendezési kapcsolattartó pont
feladatait. Ez azt jelenti, hogy a Felek az Innovációs és Technológiai
Minisztériumhoz tudnak fordulni mindazon kérdésekben, amelyekről a fogyasztói
jogviták online rendezéséről szóló 524/3013/EU rendelet (OVR-rendelet) 7. cikke
rendelkezik, ideértve az alábbiakat:
Az online vitarendezési kapcsolattartó pontok támogatást nyújtanak az
online vitarendezési platformon keresztül benyújtott panaszokkal kapcsolatos
viták rendezéséhez, a következő feladatok ellátása révén:
a) kérésre elősegítik a felek és a hatáskörrel rendelkező alternatív
vitarendezési fórum közötti kommunikációt, ami mindenekelőtt a következőket
foglalhatja magában:
-a panasz és adott esetben a vonatkozó dokumentumok benyújtásához nyújtott
segítség;
-az érintett felek és az alternatív vitarendezési fórumok általános jellegű
tájékoztatása az adásvételi és szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos azon
fogyasztói jogokról, amelyek a vitarendezést segítő tanácsadókkal rendelkező
online vitarendezési kapcsolattartó pontnak otthont adó tagállamban
érvényesíthetők;
-tájékoztatás az online vitarendezési platform működéséről;
-magyarázat nyújtása a feleknek a kijelölt alternatív vitarendezési fórumok
által alkalmazott eljárási szabályokkal kapcsolatban;
–tájékoztatás a panaszos fél számára a jogorvoslat egyéb eszközeiről,
amennyiben az adott vitát az online vitarendezési platformon keresztül nem
lehet rendezni;
b) a feladataik ellátása során szerzett gyakorlati tapasztalataik alapján
tevékenységükről kétévente jelentést készítenek a Bizottságnak és a
tagállamoknak;
16.3 Bírósági eljárás
Ön jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX.
törvény rendelkezései szerint.
17. SZELLEMI ALKOTÁSHOZ FŰZŐDŐ JOGOK
17.1. A smalldetails.hu domain név
és elnevezés úgyis, mint márkanév kizárólagos jogtulajdonosa az Small Details
Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság.
17.2 A smalldetails.hu weboldal és annak valamennyi tartalma szerzői jogi
műnek, szellemi alkotásnak minősül, melyre vonatkozóan a Small Details Hungary
Korlátolt Felelősségű Társaság rendelkezik kizárólagos vagyon-felhasználási
jogokkal. Ennek alapján tilos és jogsértő weboldalon megjelenő bármely tartalom
vagy annak bármely részlete másolása, letöltése és bármelymódon történő
felhasználása a Small Details Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság
kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül, mely természetesen nem vonatkozik a
kifejezetten letöltésre szánt anyagokra, dokumentumokra (pld elállási
nyilatkozat minta stb.).
17.3. A weboldalról és annak
adatbázisából bármilyen anyagot, tartalmat, adatot információt, grafikát
átvenni hozzájárulás esetén is kizárólag a weboldalra ill. a Small Details
Hungary Korlátolt Felelősségű Társaságra történő hivatkozással, mint
forrásmegjelöléssel, és/vagy hyperlink útján megengedett.
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi
jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények
intézésének eljárási szabályairól
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete